5 redenen voor uitblijvende resultaten in de fitness

Als je na uren, dagen en weken in de fitness geen veranderingen merkt aan je lichaam, is een training skippen verleidelijk. Het is een frustratie waar veel mensen mee worstelen, maar je kunt er gelukkig iets aan doen. Als je aanpakt wat er misloopt tijdens het trainen, vind je gegarandeerd opnieuw de drive om door te gaan. 

Wees consequent

Een plan van aanpak is cruciaal. Zo lang je niet consequent bent, blijven zichtbare resultaten langer uit. Een vast trainingsschema waar je niet van afwijkt, helpt echt. Hou je vorderingen bij; zo push je jezelf elke week naar verbetering.

Zoek een schema dat werkt

Er zijn veel schema’s beschikbaar, die waanzinnige resultaten beloven in een korte tijd. Denk bijvoorbeeld aan een squat program of een maandkalender die je helpt om elke dag een beetje langer te kunnen planken. Realistisch zijn die schema’s echter zelden. Kies dus een programma dat werkt voor jou en weet dat zichtbaar resultaat veel tijd en investering vraagt. De uitdaging zit ‘m niet in resultaat zien, maar in jezelf overstijgen. Elke training opnieuw. No pain, no gain.

Motivatie

Natuurlijk ben je gemotiveerd, maar motivatie betekent niks zonder discipline. Weet waar je het voor doet en herinner jezelf hier constant aan. Begrijp wat er voor nodig is en stick to the game. Rug recht en gaan!

Excuses bestaan niet

Je kunt wel eens een dag minder zin hebben om te gaan trainen, maar als je vaker smoesjes begint te verzinnen voor jezelf of voor je vrienden, ben je niet goed bezig. Bepaal je prioriteiten en maak tijd voor wat belangrijk is. Je kunt niet én drie series bingen op Netflix én in topvorm geraken.

Benut je tijd in de fitness

In de fitness nieuwe dingen uitproberen houdt de spanning er in, maar het kost tijd. En tijd is kostbaar. Zorg er dus voor dat elke minuut in de fitness telt. Concentreer je op je training, niet op fitnessapparaten, vrouwen of de allerverleidelijkste verstrooiing: je smartphone.

Manners België is er nu ook tweewekelijks in je inbox!

Schrijf je hier in op onze nieuwsbrief

Reageer op artikel:
5 redenen voor uitblijvende resultaten in de fitness
Sluiten