Lissa
Lissa Life 3 sep 2019

Wanneer de nachtrust ver te zoeken is: 7 tips om beter te slapen

Niets zo vervelend als ‘s avonds in je bed kruipen en niet in slaap kunnen vallen. Met deze 7 tips krijg je gegarandeerd een betere nachtrust.

1. Koel je kamer af

Een te warme kamer zal ervoor zorgen dat je niet kan slapen. Het is belangrijk dat je lichaamstemperatuur daalt en het aantal graden in je slaapkamer speelt daar dus ook een grote rol in.

2. Bereid je mentaal voor op je nachtrust

Zoek de rust op tijd op en word je ervan bewust dat je binnenkort gaat slapen. Zo bereidt je lichaam zich automatisch voor.

3. Zet je schermen uit

Voor een goede nachtrust zet je best een uur op voorhand de schermen van je apparaten uit. Die stralen namelijk blauw licht uit, waardoor je lichaam denk dat het nog steeds dag is.

4. Dim de lichten

Ook te felle lampen kunnen je wakker houden. Dim dus al goed op voorhand je lichten.

5. Dim de geluiden

Zorg ervoor dat het geluid van je televisie of je muziek niet te luid staan. Ook daardoor zou je slecht in slaap kunnen vallen.

6. Let op wat je eet

‘s Avonds net voor je gaat slapen nog een stevige maaltijd eten zal ervoor zorgen dat je lichaam energie nodig heeft om de voeding te verwerken. Eet dus ofwel voldoende op voorhand of kies anders voor een lichte snack.

7. Doe geen middagdutjes

Wanneer je snel in slaap valt, heb je normaal geen middagdutjes nodig. Voel je na een slapeloze nacht toch de noodzaak om een dutje te doen, weersta dan aan dat gevoel. Anders geraak je ‘s avonds weer niet in slaap.

Geraak je ‘s ochtends ook moeilijk uit je bed?

Manners België is er nu ook tweewekelijks in je inbox!

Schrijf je hier in op onze nieuwsbrief

Reageer op artikel:
Wanneer de nachtrust ver te zoeken is: 7 tips om beter te slapen
Sluiten