4 fitnesstips waarmee je kuiten van staal krijgt

Never skip calf day

Bekend met de skipped legday-posts? Juist. Dat is dus precies wat je niet wilt. Kuiten worden vaak vergeten tijdens een goede work-out, terwijl ze minstens zo belangrijk zijn voor een afgetraind lichaam. Wij geven je een aantal tips waarmee je jouw kuiten verandert in staal.

Belangrijk om te onthouden is dat elk lichaam anders is. Bij sommige mannen zitten de kuitspieren iets hoger in het onderbeen, waardoor het lastiger kan zijn om te trainen voor grote, harde kuiten. Dat heeft voornamelijk te maken met de lengte van de pezen – mannen met kortere pezen hebben het voordeel dat de spieren in hun onderbeen automatisch groter lijken.

Nog wat werk aan de winkel? Dankzij deze vier tips heb je binnenkort kuiten van staal.

1. Train één been tegelijk

Hiermee zorg je ervoor dat je het maximale uit een oefening haalt. Doordat je al het gewicht met één been moet dragen, boek je meer resultaat.

2. Zorg voor veel herhalingen

Je kuiten zijn het al gewend om veel trappen te lopen en te wandelen. Omdat trainen een langzaam proces is, behaal je hierdoor maximaal resultaat. Doe een oefening dus vaak genoeg, of doe ‘m helemaal niet.

3. Train langzaam

Zoals we hierboven al aanhaalden, ga je geen resultaten boeken na een of twee sessies. Wees geduldig en neem je tijd voor je oefeningen, anders zullen je kuitspieren weinig werk verzetten. De achillespees zal dan namelijk het meeste werk overnemen, waardoor je kuiten minder belast (en dus getraind) worden.

4. Train je kuiten vaker

Je onderbenen kunnen op dat vlak net iets meer hebben dan pakweg je borst, net omdat ze het al gewend zijn om vaak in beweging te zijn in het dagelijks leven.

Bron: Men’s Health

Manners België is er nu ook tweewekelijks in je inbox!

Schrijf je hier in op onze nieuwsbrief


23-02-2019 - Sjors