Pijnlijk: Samsung blundert en promoot per ongeluk iPhone

Deze tweet werd verzonden vanaf je ... iPhone

Samsung en Apple steken elkaar maar al te graag de loef af, zowel qua producten als qua marketing. Al is deze stunt van Samsung waarschijnlijk een foutje waar de techgigant zelf niet zo blij mee is. Zo tweette de Nigeriaanse afdeling van Samsung vorige week over de Galaxy Note9, wat op zich niks bijzonders is. Wat wel opviel aan de tweet was dat ‘ie … verzonden was vanaf een iPhone. 

Via Twitter for iPhone

Je volgers overtuigen van de werkelijk sublieme kwaliteiten van het nieuwe scherm van de Note9 is niks bijzonders. Het Nigeriaanse Twitter-account van Samsung maakt dan ook graag reclame voor haar producten. Logisch: alleen nog even een filmpje toevoegen en je tweet is klaar om de wereld te laten weten hoe geweldig je toestel is.

Alleen ging dat proces misschien iets té snel deze keer. Onderaan is namelijk te zien dat de tweet verstuurd was vanaf een iPhone. Niet zo’n goede reclame voor het merk natuurlijk.

samsung apple iphone

Tweet én account verwijderd

Ene Marques Brownlee bracht Samsung Nigeria ervan op de hoogte en de gevolgen waren onmiddellijk zichtbaar. De tweet werd verwijderd, net als het gehele account. Dat kan natuurlijk helpen, maar in het geval van populaire Twitter-accounts is zo’n actie weinig zinvol, want in een-twee-drie heb je zo’n tweet natuurlijk gescreenshot. En dus kan de hele wereld meegenieten van de blunder.

Dezelfde fout

Opvallend is dat het niet de eerste keer is dat Samsung de mist in gaat. Eerder gebeurde hetzelfde, maar dan met het Saoedi-Arabische Twitter-account van Samsung. Je zou haast denken dat het bedrijf het met opzet doet, want ook hier ging de tweet over de kwaliteiten van het scherm van de Galaxy Note9. Tja, driemaal is scheepsrecht?

05-12-2018 - Jan